۸ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

لطفاً به سگ ها پناه دهید!!!

طرح جمع آوری سگ ها حسابی در رسانه های بیگانه مورد توجه قرار گرفته و تبدیل به یکی از بحث های حقوق بشری علیه ایران شده است. کار به جایی رسیده است که این شبکه ها فیلمی از سگ هایی که به دلیل طرح جمع آوری نمی توانند از منزل خارج شوند پخش می کنند و می گویند سگ ها دچار افسردگی شده اند!!!
برای روشن شدن آقایان و خانم های روشنفکر که مذهب برایشان چندان معنایی ندارد در باره نکته های علمی در خصوص این سگ بازی ها می پردازیم.

از جمله بیماری هایی که از سگ به انسان سرایت می کند عبارتند از کچلی، امراض جلدی که در اثر قارچ ها به وجود می آیند، هاری، انواع شپش ها، سل و ... 
شاید بشود این موارد را با مواد شوینده از بین برد اما مرض کرم کدوی سگ یکی از مریضی هایست که راه علاجی ندارد را نمی توان از بین برد. این میکروب کشنده به مقدار بسیار بسیار زیادی در بزاق دهان سگ وجود دارد.
این میکروب که از زبان سگ در هنگام لیسیدن ظرف به آن می رسد هرگز با شستشوی ظرف از بین نمی رود و در کتاب گناهان کبیره جلد دوم آمده است که فقط با خاک و گل می توان این نجاست (میکروب) را از بین برد.

از نظر فرهنگی نیز به این موضوع می پردازیم. طبق نظر سنجی که در آمریکای شمالی انجام شده است بیشتر افراد در هنگام آتش گرفتن منزل ابتدا ترجیح می دهند سگ خودشان را نجات بدهند و بعد همسر و فرزندان خود را. این بی فرهنگی ها به جایی رسیده است که مرد و زن با سگ ازدواج می کنند. در ایران نیز عده ای سگ را مانندفرزند خود می دانند و حتی برای سگ های خود گریه می کنند. این درست همان خوابیست که غربی ها برای ما دیده اند.

لطفاً به سگ ها پناه دهید!!!

رسول خدا فرموده اند: خانه ای که در آن سگ باشد ملائکه الهی به آن در نمی آیند. وقتی این حدیث معنی خودش را به تصویر می کشد که می بینیم چه تریپ از افراد با خودشان سگ همراه دارند. رکیک ترین تیپ ها و نوع پوشش ها را می توان در این افراد دید. و آن موقع می فهمیم که ملائکه واقعاً در خانه هایشان وارد نشده اند. 

اما از لحاظ سیاسی وقتی به این موضوع می پردازیم می بینیم خیلی از اجناس برای کشور ما تحریم است ولیوسایل حیوانات مثل پوشاک و مواد غذایی که خارجی و گرانقیمت هستند چقدر در کشور ما فراوان است. در این شرایط اقتصادی مملکت، واقعاً این یک ظلم است که خروج ارز از کشور بخاطر لوازم سگ ها شکل بگیرد و پول های میلیاردی برای ورود این اجناس خرج می شود. در حال حاضر برای دارو های مورد نیاز مردم مخصوصا بیماری های خاص ارز کافی نداریم اما برای یک قلاده طلاکاری شده با زنجیر نقره سگ در شهرک غرب تهران چندین میلیون قیمت می گذارند. 

ای کاش به جای برخورد با افرادی که سگ همراه دارند به دنبال جمع آوری مغازه های فروش این اجناس باشند و شهرداری ها با افرادی که سگ هایشان را به پارک ها می آورند و روی چمن ها و محوطه بازی بچه ها ادرار می کنند برخورد کنند.

پ,ن: اگر شرع خدا و حرف مراجع را قبول ندارید لااقل به حقوق شهروندی احترام بگذارید.

باتشکر از رادیو میقات


دانلود صوت زیبای به من رحم کن بیا با صدای حامد جلیلی

سلام دریای تمام سراب های فاصله. سلام رود خروشان گونه های انتظار. سلام جاده ی بی انتهای نگاهعاشقی. سلام سلام سلام. 
نمی دانم چرا هواشناسی دلم جمعه هارا بارانی پیش بینی می کند؟ کم لطفی نکرده ام اگر بگویم غروب های جمعه ات را به دنیا دلتنگی نخواهم فروخت.  امروز وقتی غروب های دلتنگی ام را می شمردم فهمیدم تقویمم جمعه ها را کم آورده است. نمیدانم گلایه کنم یا نه اما کاش اگر این انتظار طول می کشید روز دیگری را برای آمدن انتخاب می کردی. تقویمم پر است از روز هایی که بی تفاوت از آنها می گذریم تا به جمعه برسیم.  آنقدر جاده انتظارت طولانیست که گاهی دل دوگانه سوز محرم و رمضانم سوخت کم می آورد. کاش می شد اندکی سهمیه آزاد در کارت دلم شارژ کنی تا نکند در جاده انتظارت ریپ بزنیم. کاش پیمانکار جاده انتظارت اهل رشوه باشد تا فاصله را کوتاه تر انتخاب کند. کاش دزد ها تابلو های محدودیت سرعت جاده انتظارت را بدزدند. می بینی حتی برای آمدنت هم دست به گناه می شویم؟ می بینی حتی واژه انتظارمان هم نم کشیده است؟ می بینی چقدر هوای حال ما خراب و یخ زده است؟ آقاجان اگر کارنامه آخر هفته هایم نمره مشروطی دارد عیب از ماست. نکند جای آن نمره مشروطی لاک اشکی بچکانی. نکند لطف بسیارت ما را طلبکار کند. شاید طلبکاریم که می گویم بیا و بیا. غافل از آنکه ما در غیبتیم و شما سال هاست در انتظار مایی.

به قلم: خادم سایبری


دانلود صوت زیبای به من رحم کن بیا با صدای حامد جلیلی



برای دانلود کلیک کنید


چرا نماز بخوانیم؟



با وجود پاکی دل چرا باید نماز بخوانیم؟

پاسخ اول: می دانیم یکی از صفات خداوند متعال، حکیم است؛ یعنی هیچ کاری را بدون حکمت انجام نمیدهد اینکه خداوند نماز را واجب کرده است با اینکه می توانست به صرف راز و نیاز اکتفا کند حتماً دلیلی و حکمتی داشته که او با علم و تدبیر بی نهایتش از آن اطلاع دارد؛ چون اگر این گونه نباشد باید نعوذ باللّه بگوییم خداوند در واجب کردن نماز، کار عبث و بیهوده ای انجام داده است. پس، از حکیم بودن خداوند می فهمیم که در وجوب و اقامه نماز فایده ها و آثار بسیار زیادی وجود دارد که چیزی جای آن را نمی گیرد.

پاسخ دوم: یکی از علتهای تشریع احکام از طرف خداوند بر بندگانش، امتحان کردن آنهاست. خداوند از بین بندگان، آنان را که روحیه اطاعت کامل دارند بر می گزیند و آنان که بی چون و چرا به فرمانهای خدایشان عمل می کنند در امتحان اطاعت از خدا نمره قبولی می گیرند. پس یکی از علل واجب شدن نماز این است که خداوند قصد داشته است که با این دستور بندگانش را بیازماید تا معلوم شود چه کسی راز و نیاز خود با خدا را به همان صورت که خداوند فرموده انجام می دهد و چه کسی سرپیچی می کند؛ تا هر دو به پاداش و جزای عملشان برسند.

پاسخ سوم: می پرسیم: پاکی دل یعنی چه؟ اگر بگویید: به معنای این است که انسان در دل خود نسبت به همه کس و همه چیز حسن ظن داشته باشد و دلش آلوده به نیتهای پلید و زشت نباشد؛ می گوییم: پاکی دل به این معنا ـ یا به هر معنای دیگری ـ وقتی می تواند جای نماز را بگیرد و ما را از خواندن نماز بی نیاز کند که تمام فایده ها و آثار و حکمتهایی را که در نماز وجود دارد دارا باشد؛ آیا پاکی دل چنین جامعیتی دارد؟

به راستی چرا باید نماز خواند؟ این سوالی است که خیلی ها به آن دچارند حتی نمازخوانها! عبادت، وسیله تکامل و سعادت ماست و دستور خداوند به نماز، نوعی لطف و رحمت و راهنمایی است که ما را به کمال می رساند. مثلا وقتی پدر و مادر، فرزندشان را به درس خواندن تشویق کرده و یا وادار می کنند، به سود خود فرزند است و سعادت او را می خواهند و این امر از روی محبت به فرزند است . به درس خواندن او نیازی ندارند. آیات و روایات، فلسفه و حکمت تشریع نماز را چنین بیان کرده اند:
- 1یاد خدا: اقم الصلوه لذکری؛ نماز را برپا دار تا به یاد من باشی.
- 2بازداشتن از گناه و زشتیها: ان الصلوه تنهی عن الفحشآء و المنکر؛ انسان را در دنیات از زشتیها و گناه بازمی دارد.
- 3پاکیزگی روح: انما تنذر الذین یخشون ربهم بالغیب و اقاموا الصلوه و من تزکی فانما یتزکی لنفسه و الی الله المصیر (تو) تنها کسانی را که از پروردگارشان در نهان میترسند و نماز برپا می دارند، هشدار می دهی و کسی که پاکیزگی جوید تنها برای خود پاکیزگی می جوید، فرجام (کارها) به سوی خداست.راستی چه قدر لذت بخش است با خدای جهان آفرین به گفتگو و مناجات پرداختن، و روحی به عظمت تمام هستی یافتن و با خدای هستی هم سخن شدن.
- 4یاری جستن از نماز در مسیر تکامل: استعینوا بالصبر و الصلوه و انها لکبیره الا علی الخاشعین؛ از شکیبایی و نماز یاری جویید، و به راستی این کار، سنگین است مگر برای فروتنان.
- 5پاک شدن از کبر و غرور: حضرت فاطمه علیها السلام می فرماید: و الصلاه تنزیها من الکبر؛ خداوند نماز را واجب کرد تا مردم از کبر و غرور پاک شوند.

- 6رستگاری: قد افلح المومنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون؛ به راستی که مومنان، رستگار شدند، همانان که در نمازشان فروتنند. رسول خدا (ص) : نقش نمازهای پنج گانه برای امت من همانند نهر آب زلالی است که از مقابل خانه آنان می گذرد، اگر کسی روزانه پنج بار در این نهر شستشو کند، آیا به گمان شما باز هم بر بدن او آلودگی و پلیدی خواهد ماند؟ امام باقر ع می فرماید: هنگامی که نمازگزار به سمت قبله برای نماز می ایستد، خداوند رحمان و رحیم به او توجه ویژه می کند. نماز روزانه انسان، اظهار تشکر و سپاس دائمی او از این همه نعمت و خوبیهایی است که خداوند به او داده و نیز ثناگویی و تمجید انسان از این همه زیبایی و عظمت است که خداوند متعال دارد. «انسان در حال نماز با خدای خود نجوا و گفتگو می کند و اگر انسان لذت این گفتگو را بچشد، هیچ گاه از حال نماز خارج نمی شود.»



ترس از خشک مقدس ها

در حکمت 150 نهج البلاغه امیر المومنین داریم یُحِّب ُّالصالِحینَ ولایعملُ عَمَلَهُم ویُبغِضُ المذنبین وهواَحدَهم... این سخن خطاب به افراد خشک مقدس هست. افرادی که صالحین را دوست دارند اما عمل های آنها را انجام نمی دهند. مثلا عشق به آیت الله بهجت و یا علمای اخلاق یا شهدا و ... که واقعاً هم اون هارو دوست دارن ولی ولایعملُ عَمَلَهُم موقعی که نوبت سبک زندگی این بزرگوران می شود خیلی با سبک زندگی آنها کاری ندارند و حضرت می فرمایند اینجوری نباش و واقعاً اگر دلداده این آدم های بزرگ هستی در عمل از آنها الگو بگیرو می فرمایند ویُبغِضُ المذنبین َ وهواَحدَهم... یعنی اون آدمی نباشید که بغض داشته باشید به گناه کاران اما خودشما یکی از گناه کاران باشید. این درست بر می گرده به همه ما بچه مذهبی ها که گاهی اوقات چنان به یک آدم گناه کار نگاه می کنیم که خداوند هم نگاه نمی کنه مثلاً میگیم فلان فلان شده پس فطرت یا این جرثومه کثافت و... که باید دقت کنیم که اینجا منظور بغض به گناه کاران هست نه ظالمین ولی بغض به ظالمین داشتن اساس دین هست. کی میتونه بگه که به غیر از ائمه معصومین و بندگان خاص تو حیطه گناه وارد نشده؟ گاهی وقت ها یکی گناه و نقصش عیان هست مثل یه خانومی که ظاهرش درست نیست ولی گناه و نقص ما درون ماستمخصوصاً بچه مذهبی ها که حتی تو دعا ها داریم که خدایا اگر مفتضح کنی مرا حتی آسمان به من لعن می کند و مردم برای تشیع جنازه من نخواهند آمد. اگر ما یک نگاه خراب به آدم ها داشته باشیم نمیتونیم برای آدم ها کار فرهنگی بکنیم.

ترس از خشک مقدس ها

نمونش خودم که از خانواده مذهبی بودم هیچ هنری نکردم حالا یکی تو یک خانواده بزرگ شده که هدایت توش نبوده و تا چشم باز کرده ماهواره بوده و ...  و وقتی به چنین آدم هایی می رسیم چنان عصبانی می شیم و خون جلوی چشای مارو میگیره که که به این موضوع فکر نمیکنیم که بابا اصلاً به این بنده خدا هدایت نرسیده. اینجور آدم های خشک مقدس تنها چیزی که از دین پیغمبر دیدن یه کتاب دینی مزخرف مدرسه بوده که واقعاً همه ماها ازش زده ایم که نه زیبایی های دین رو توش نشون میدن نه معرفت نه محبت و اصلاً اومدن دین رو از همه چیز ها جدا کردن. شاید خیلی ها ظاهرشون بد باشه اما شاید به انقلاب و اعتقادات از ماها پایبندتر باشند. خب ما باید با دید دلسوزی با این ها صحبت کنیم و کم کم بیاریمشون تو خط. هروقت ما از روی دلسوزی به سمت آدم ها رفتیم اون موقع هست که موفقیم...

پ,ن: مردی از اهل شام که تحت تأثیر تبلیغات زهرآگین معاویه نسبت به اهل بیت (ع) قرار گرفته بود، وقتی امام حسین (ع) را دید، شروع به فحش و ناسزا گفتن به امام کرد، امام حسین (ع) همچنان ساکت بود تا اینکه فحاشی مرد شامی به پایان رسید؛ امام رو به وی کرده فرمود: «ای پیرمرد! گمان می کنم که غریب هستی اگر چیزی بخواهی به تو می دهیم، اگر راه گم کرده ای نشانت می دهیم، اگر گرسنه ای، سیرت می کنیم، اگر نیازمندی، تو را بی نیاز می کنیم. » مرد شامی، ساکت و مبهوت به چهره ی امام نگاه می کرد و متحیر ماند که چه بگوید و چگونه عذرخواهی کند در پایان، با شرمساری گفت: خدا خود می داند که رسالت خویش را در کدام خاندان قرار دهد.


انتشار پرونده «تغییر چهره تهران» در یک مجله مد جهانی

عکاسی فشن در قلب بازار تهران !!!!! (خبر سایت رجا)

گروه فرهنگی رجانیوز: پررنگ کردن هنر و فرهنگ زیرزمینی در ایران که بیشتر هم محدود به مناطق بالای شهر تهران می‌شود و قالب کردن آن به عنوان فرهنگ اصلی مردم ایران که «زیر پوست شهر» جریان دارد، یکی از خط‏های اصلی رسانه‌های غربی و موازی با آن رسانه‌های شبه‌روشنفکران وطنی در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش "رجانیوز"، در همین زمینه اخیرا مجله جهانی مُد FSHN که مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی آمریکا است، برای رسمیت دادن به «مدلینگ و فشن» در ایران برای اولین بار بخش ویژه خود را به عکس‌ مُدل‌هایی از داخل ایران اختصاص داده است.

برای دیدن عکس ها و بقیه نوشته ها ادامه مطلب را کلید کنید


27 آبان پرواز زین الدین از فرش تا عرش...

وصیت نامه شهید مهدی زین الدین :
اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ کس نمی‌تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله‌الحسین(ع) نداشته باشد. اگر امروز ما در صحنه‌های پیکار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است. من تکلیف می‌کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین‌وار زندگی کردن.

سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین

خاطره: شب دهم عملیات بود. توی چادر دور هم نشسته بودیم. شمع روشن کرده بودیم. صدای موتور آمد. چند لحظه بعد، کسی وارد شد. تاریک بود. صورتش را ندیدیم. گفت «توی چادرتون یه لقمه نون و پنیر پیدا می شه؟» از صدایش معلوم بود که خسته است. بچه ها گفتند «نه، نداریم.» رفت. از عقب بی سیم زدند که «حاج مهدینیامده آن جا؟» گفتیم «نه.» گفتند «یعنی هیچ کس با موتور اون طرف ها نیامده؟»

پ,ن: امثال حاج مهدی رو باید مثل ستاره قطبی بدونیم که راه رو به ما نشون میدن. کاش مسئولین کشور هم یه مقدار از زندگی این شهید بزرگوار درس می گرفتند. شهیدی که تو وصیت نامه اش جواب خیلی هارو داد. اگه میخواین پاسدار انقلاب باشید حسین وار زندگی کنید. خب امام حسین ظلم رو نپذیرفت اما بعضی ها...

ادامه مطلب 100 خاطره از شهید مهدی زین الدین جهت درس گرفتن...


رابطه مستقیم آمریکا و سگ

تابحال چند نفر از شما با سگ مواجه شدین؟ تابحال دقت کردین اگه به سگ محل بذاری پارس می کنه و حتی آدم رو دنبال می کنه؟ اگه فرار کنی سگ سرعتش رو بیشتر می کنه تا بگیرت. اما اگه بهش محل نذاری باهات کاری نداره و یا موقعی که به سمتت میاد وایسی و ازش نترسی اون سگ راهش رو کج می کنه.
آمریکا هم همینجوریه. تا موقعی که بخوایم تحویلش بگیریم و دم از مذاکره باهاش بزنیم با ما اینجوری برخورد می کنه. دیگه همه شنیدن ودیدن که جناب اوباما ملت شریف ایران رو تحقیر کرد و گفت تحریم ها باعث شده که پای میز مذاکره بیان و با اعتماد به نفس فراوان و قیافه ای حق به جانب گفت ما تحریم های اصلی رو لغو نخواهیم کردو فقط 5 درصد تحریم هارو کاهش می دهیم که اون هم قابل برگشت هست.
تا قبل این که حرف از مذاکره باشه ملت ایران همچین تحقیری شده بودند؟ درست عین برده های چوسان قدیمشدیم. این همه میگه گزینه نظامی روی میزه پس کو؟ تو این همه سال چرا جرئت نداشت یه نگاه چپ به ایران بندازه؟ آقایان سیاسی آقای کواکبیان باید خدمت همه شما عرض کنم سلام علیکم. دیدید حالا. این تو بمیری ازون تو بمیری ها نیست؟

رابطه مستقیم آمریکا و سگ

پ,ن: من سیاستمدار نیستم اما بهترین پیشنهادی که میتونم بدم این هست که دولتمردان ما تحت هیچ شرایطی از مواضع اصولی کشور کوتاه نیان که هیچ حتی تنگه هرمز رو کلاً مسدود کنند و تا زمانی که تمامی تحریمات از کشور برداشته نشه این تنگه آزاد نشهشاهرگ اصلی جهان در تنگه هرمز هست. تا کی بنشینیم و شاهد این باشیم که یک سگ به ما حمله می کنه و ما باید پا به فرار بزاریم؟


دانشگاه عاشورا، درس بصیرت، واحد شمر، بخش ظهر عاشورا...

شمر بن فرط ضیابی کلابی معروف به شمربن ذی‌الجوشن یکی از فرماندهان سپاه امیرالمؤمنین علی (ع) در جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت و جانباز شد ولی با گذشت زمان در لشکر خوارج قرار گرفت و در واقعه عاشورا در لشکر عبیدالله بن زیاد سر بهترین مخلوق خدا را از پیکر مبارکش جدا نمود.
شمری که تا مرز بهشت رفت اینک جایگاهی در جهنم دارد که هرکسی در آن جایگاه پست قرار نمی گیرد و تنها دلیل آن هم بی بصیرتی شمر و نشناختن امام زمان خود بود زیرا که شمر مادیات دنیا را به لذت های آخرت فروخت.

دانشگاه عاشورا، درس بصیرت، واحد شمر، بخش ظهر عاشورا...

امروز هم در کشور ما هستند افرادی که روزی ادعای اطاعت از رهبری داشته اند اما امروز مدعی پست و مقامهستند و خون مردم را میمکند تا بر اندوخته هایشان افزوده شود. در حوادث سال 88 خوب دیدیم عده ای چگونه چهره واقعی خود را به نمایش همگان گذاشتند و هنوز هم بر طبل بی بصیرتی خود می کوبند. کشور ما از ابتدای انقلاب شمر های زیادی را به خود دیده است ولی اگر از واقعه عاشورا و درس بصیرت را می آموختند هرگز تن به این خیانت نمی دادند....


انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳ ب.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان