۱۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

مادری که همه پسرانش را در راه اسلام فدا کرد

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) میزبان سه برادر که خیلی همدیگر را دوست داشتند؛ حسین، حسن و عباس صابری است؛ مادری که همه پسرانش را در راه اسلام فدا کرد و امروز در خانه‌ ای قدیمی به یاد روزگاری که بر او گذشت، زندگی می‌کند.


به کجامینگری...

به کجامینگری... ؟

به همان بهشتی که قرار است همچون مولایت بدون سر وارد آن شوی ؟

نمی دانم خداوند چه فرقی بین چشمان تو و چشمان ما گذاشته است ...

که عڪس چشمان تو دل را دگرگون می کند؟!

که نگاه گیرای چشمانت را آسمان هم بر نمی تابد ...

و اڪنون میفهمم که نه ؛

فقط میدانم ڪه چه چیزآن چشـم ها را چنان گیرایی و هیبتی میداد

و همگان را در مقابلش به زانو در می آورد...

همه را متعجّب می ساخت و همه را درگیر می ڪرد...

دریایی ڪه در آن چشم ها مشهود است ،

حاصل اشڪ های شبانه تو در بارگاه احدیت بــود...

حاصل آن بود ڪه راهی برای خود به دنیــا و ما فیها ... !



اذن دخول سرزمین فکه ، تشنگی است.


اذن دخول سرزمین فکه ، تشنگی است. 

فکه یادآور نام چهار عملیات است : والفجر مقدماتی (بهمن 61) ؛ والفجر یک (فروردین 62) ؛ ظفر چهار (تیر63)؛ و عاشورای سه (مرداد63) . فکه روایت سر زمینی است که رمل‌ های آن پیکر خونین بسیاری از عزیزان این سرزمین را کفن کرده است .

فکه

این روایت ، ساده و مختصری است از منطقه فکه که احتمالا یا رفته‌ای یا قرار است بروی و ببینی ؛ اما من می‌خواهم روایت دومی را هم از فکه بیان کنم روایتی که این‌قدر مختصر نباشد و گوشه ‌ای از حقایق را به تصویر بکشد.

بسیجی‌ها هشت تا چهارده کیلومتر را در حالی با پای پیاده از میان رمل‌ ها و ماسه ‌های روان فکه گذشتند که وزن تقریبی تجهیزاتی که همراه داشتند دوازده کیلو بود؛ تازه بعضی ‌ها هم مجبور بودند قطعات چهل کیلویی پل را نیز حمل کنند. این پل ‌ها قرار بود روی کانال ‌ها تعبیه شود تا عبور رزمندگان به مشکل فوگاز برنخورد. تا همین جا را داشته باش تا برسیم سر موانع ، اصلا عملیات والفجر مقدماتی را به خاطر همین می‌گفتند عملیات موانع . هدف بسیجی‌ ها خط دشمن بود . مجموعه‌ای از کانال‌ها ، سیم‌خاردارها و میدان مین ‌ها که گاهی عمق آن به چهار کیلومتر می‌رسید ، بچه ‌ها یکی را که رد می‌کردند به دیگری می‌ رسیدند. موانع معروف فکه هنوز زبانزد نیرو های عملیاتی است ؛ کانال ‌هایی به عرض سه تا نه متر و عمق دو تا سه متر و پر از سیم‌خاردار ، مین والمر و بشکه ‌های پر از مواد آتش ‌زا.


عوارض پوشیدن شلوار تنگ


نوع پوشش می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد بستر برای بیماری‌های قارچی در بدن داشته باشد و البسه و شلوارهای تنگ و کفش‌های نامناسب که مانع تعریق طبیعی بدن می‌شوند، می‌توانند در ایجاد برخی بیماری‌های قارچی نقش داشته باشند.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، عبدالمجید فنی،استاد و مدیرگروه انگل‌شناسی و قارچ‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به ویژگی کفش مناسب، اظهار کرد: در کفش‌های تابستانی بدلیل منافذی که دارند، تهویه هوا بخوبی صورت می‌گیرد و نیز کفش‌های چرم طبیعی می‌توانند به عنوان کفش مناسب استفاده شوند، اما کفش‌هایی که با مواد پلاستیکی یا چرم مصنوعی تهیه می‌شوند، نه تنها مانع تبخیر طبیعی عرق پا می‌شوند بلکه محیط مناسبی را برای رشد قارچ و باکتری‌ها فراهم می‌کنند.
 
عبدالمجید فتی با بیان اینکه «افرادی که پاها یا جوراب‌هایشان بوی بد می‌گیرد، بیشتر از کفش‌های نامناسب استفاده می‌کنند»، عنوان کرد: عفونت‌های قارچی حتی می‌توانند از طریق دمپایی‌های رطوبت گیر پس از استحمام نیز منتقل شوند؛ به ویژه اگر دمپایی جلو بسته باشد و در آفتاب یا جای مناسب خشک نشده و تا استفاده بعدی مرطوب بمانند؛ در چنین فضایی، قارچ‌ها می‌توانند رشد کنند و موجب بروز بیماری شوند.
 
کفش‌های چینی اغلب بوی بد پاها و ابتلا به عفونت قارچی را به همراه دارند
 
رئیس بخش انگل‌شناسی و قارچ‌شناسی بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد اعلام کرد: اکثر قریب به اتفاق کفش‌های چینی عرضه شده در کشور از چرم مصنوعی و مواد پلاستیکی تهیه شده‌اند که تبخیر طبیعی پا را مختل می‌کنند و افرادی که از این کفش‌ها استفاده می‌‌کنند، اغلب  از دو مسئله بوی بد پاها و ابتلا به قارچ‌های لای انگشتان یا کف پا شکایت دارند؛ عفونت‌هایی که بیشتر در بزرگسالان رخ می‌دهد.
 
فتی درباره انواع عوامل عفونت قارچی پا، خاطرنشان کرد: "درماتوفیت‌ها" بیشتر لای انگشتان و کف پا را به دلیل استفاده از کفش نامناسب درگیر می‌کند. عامل قارچی  دیگر به نام «کاندیدا» ست که بیشتر در لای انگشتان ایجاد ضایعات قارچی می‌کند و عامل نوع سوم این عفونت‌ها، باکتری شبه قارچ یا کورینه باکتریوم است .
 
طول درمان تا دو هفته کاهش یافته است
 
وی با اشاره به اینکه «تشخیص قطعی عفونت‌های قارچی در آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد و برای تشخیص نوع قارچ به طور حتم باید آزمایش در آزمایشگاه‌های تخصصی انجام شود»، تصریح کرد: با داروهای جدید، طول درمان این بیماران تا دو هفته کاهش یافته است اما باید با مراجعه به موقع به پزشک از پیشرفت عفونت جلوگیری شود.
 
از سنگ پاهای فلزی یا پلاستیکی استفاده کنید
 
مدیرگروه انگل‌شناسی وقارچ‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به استفاده از سنگ پاهای فلزی یا پلاستیکی توصیه کرد و گفت: سنگ‌پا باید قابل شست‌وشو باشد و به جای خلل و فرج، برجستگی داشته باشد و بهتر است استفاده  ازسنگ‌پاهای سنتی کنار گذاشته  شود.
 
وی همچنین خطاب به دانشجویان خوابگاهی و سربازانی که در پادگان‌ها زندگی می‌کنند، توصیه کرد که با پای برهنه روی موکت‌های خوابگاه‌ها راه نروند و در حد امکان از جوراب و یا دمپایی رو فرشی استفاده کنند. همچنین در حمام‌های عمومی و اماکن  استخرها هم از دمپایی استفاده کنند.
 
جنس جوراب‌ها از مواد نخی انتخاب شود
 
فتی با بیان اینکه «بهتر است کفش‌های تابستانی با جوراب استفاده کرد»، گفت: به طورکلی و در هر حالتی باید پاها خشک باشند و عرق آن را گرفت و به همین دلیل توصیه می‌شود جنس جوراب‌ها نیز از مواد نخی باشد نه پلاستیکی.
منبع:سایت رجا


فلسطین و صهیونیسم در وصیت نامه شهیدان




شهید محمود برزویی می نویسد: از دشمنان نترسید، مخصوصا از آمریکا، شوروی و اسرائیل. اینها جز یک جاعل توخالی چیزی نیستند.

شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس همواره در سخنان و وصیتنامه های خود مسلمانان را به پیکار با رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین فرا خوانده اند چون آنها می دانستند "مقابله و مقاومت" در برابر رژیم صهیونیستی،نبرد با فساد،انحراف، ستم و اندیشه تبعیض نژادی است.

شهید حسن بینائیان در وصیتنامه اش هشدار داده است:
ای جوانان! همه مسئولید در برابر ملت های تحت ستم فلسطین، لبنان و عراق. برخیزید و بکوشید تا به یاری الله، آنها را از زیر یوغ چپاولگران نجات دهید.

شهید مهدی بداغی در وصیتنامه اش توصیه کرده است: برادرانم محسن و محمود، در آینده به جنگ با اسرائیل غاصب رفته و از اسلام دفاع کنید.

شهید محمود برزویی هم یادآور شده است:از دشمنان نترسید، مخصوصا از آمریکا، شوروی و اسرائیل. اینها جز یک جاعل توخالی چیزی نیستند.

شهید محمد باقری نوشته است: درود بر امت قهرمان و همیشه در صحنه ایران که همیشه در عرصه ها حضور دارند و با این حضور خود مشت محکمی بر دهان آمریکا، شوروی و اسرائیل و صدام مزدور و تمامی دشمنان خود می زنند.

شهید احمد اکبری در وصیتنامه اش گفته است: امیدوارم نه تنها ریشه رژیم خون آشام صدام، بلکه رژیم اشغالگر قدس را نیز بر کنیم.

شهید حسنقلی ترحمی
از والدین ایرانی تقاضا کرده است: و شما پدر و مادران غیورپرور ایران،از شما تقاضامندم فرزندان خود را روانه جبهه ها کنید تا به یاری رزمندگان اسلام بشتابند و هرچه زودتر راه کربلای حسینی را بگشایند و از آنجا به قدس عزیز، که اول قبله گاه مسلمانان جهان است روانه شوند که این قدس عزیز در دست صهیونیست های جنایتکار است و هر روز فاجعه ای فاجعه دیگر برای مسلمانان جهان می آفرینند.

شهید اکبر چمنی
در وصیتنامه اش نوشته است: انشاالله در آینده ای نزدیک قدس نیز از طریق کربلا به دست نیروهای اسلام درخواهد آمد.

شهید یدالله جدیدی در وصیتنامه اش توصیه کرده است: نگذارید جای من و دیگر شهدا در جبهه خالی بماند بلکه در جبهه ها شرکت کرده و امام زمان خود را یاری کنید تا انشاالله بتوانیم قدس را آزاد کرده و نماز وحدت را پشت سر امام امت به جا آوریم.

شهید قربانعلی جامی در وصیتنامه خود پرسیده است:چرا امروز که در سراسر جهان ظلم به حد اعلای خود رسیده است به پا نمی خیزیم؟ مگر نه این است که کودکان، زنان، پیرمردان و جوانان فلسطین، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی در زیر چکمه های دشمنان اسلام از بین می روند و به حیثیت اسلام خیانت می شود. پس چرا هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهیم؟!



هجمه به اعتقادات درباره امام زمان(عج) به کمک فتوشاپ+عکس


چاه عریضه مسجد جمکران همچنان که در آن محل هم نوشته شده است، موضوعیت ندارد. این چاه متعلق به امام زمان(عج) نیست و به دستور آن حضرت حفر نشده است، بلکه یک چاه معمولی است.

به گزارش فارس ، هر ‌از‌ گاهی دیده می‌شود که برخی مغرضان به دین و مذهب درصدد تشکیک در اعتقادات و باورهای اصیل مردم هستند.

از آنجایی که اعتقاد به وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) و تمایل به درک دوران ظهور آن حضرت با گوشت و خون مردم کشورمان عجین شده، ترویج خرافات باطل به منظور تقدس‌زدایی در این امر شتاب بیشتری داشته است.

تصویر دستکاری شده زیر مصداق بارزی از این دشمنی‌هاست و ناخودآگاه آیه مبارکه «یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ آنها می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، ولی خدا جز این نمی‏خواهد که نور خود را کامل کند هر چند کافران کراهت داشته باشند.» را به ذهن متبادر می‌کند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود به کمک نرم‌افزار فوتوشاپ توضیحاتی دروغین به عکس اضافه شده است:

* امام زمان(ع) به همه زبان‌ها آگاه است

نکته دیگر اینکه عدم تسلط امام زمان(ع) به زبان فارسی صحت ندارد، چرا که امام معصوم از علم لدنی برخوردار است.

پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» در این باره می‌نویسد: «بر اساس روایات مربوطه، امام معصوم به همه زبان‌ها آگاه است و با هر کس به زبان خودش سخن می‌گوید؛ مقتضای امامت نیز همین است، ضمن آنکه حضرت مهدی(عج) در زمان غیبت و در تشرفات نیز به زبان شخص مخاطب سخن گفته است؛ زیرا مقتضای ایجاد ارتباط کلامی نیز همین است».

* عریضه‌های چاه جمکران خوانده نشده خمیر می‌شود

درباره سنت عریضه‌نویسی روایاتی وجود دارد که آن را نفی نمی‌کند، اما روایتی مبنی بر مقدس بودن چاه جمکران و انتصاب آن به امام زمان(عج) نداریم. حجت‌الاسلام مرتضی وافی معاون معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این باره می‌گوید: عریضه نویسی و به چاه انداختن و یا به عبارت دیگر دل نوشته اگر چه براساس دعای مشهوری صورت می‌گیرد که در کنار چاه ترجمه آن نصب شده است، اما عده‌ای از تعابیر نادرست استفاده می‌کنند و در صدد هستیم که از تعابیر نادرست برای این کار مقابله کنیم، برخی ایجاد شبهه در این امر می‌خواهند اصل مسجد را زیر سؤال ببرند. 

وی همچنین با تأکید بر اینکه حرکت‌های انحرافی و مناسک آیینی اصیل ممزوج با خرافه‌ها باید از هم جدا شوند، درباره فرآیند عرضه‌نویسی می‌افزاید: زائران از داخل یا خارج از کشور کنار چاه جمکران با عریضه مکتوب خود حاضر می‌شوند و متن عریضه خود را می‌نویسند و آن را داخل چاه می‌اندازند، هر دو تا سه ماه ورود به چاه صورت می‌گیرد و این نامه‌ها بیرون آورده می‌شود، پس از خارج کردن این نامه‌ها به خمیر تبدیل می‌شوند و احدی آن‌ها را نمی‌خواند.

* چاه جمکران هیچ ویژگی خاصی ندارد

در سایت رسمی مسجد جمکران هم آمده است: «یکى از راه‌هاى توسل به امام زمان (علیه السلام) نوشتن عریضه براى آن حضرت است توسلی که اصل آن از مستحبات در منابع دینی است. عریضه‌نویسی از سیره‌های بزرگان بوده آثار و برکات شگفت‌انگیزی از آن ذکر شده‌است.

طریقه آن چنین است که: فرد نامه‌اى خطاب به امام زمان(علیه السلام) با قواعدی که در کتب ادعیه معتبر درج شده مى‌نویسد و پس از نوشتن درخواست خود آن را در چاه آب یا آب جارى نظیر رودخانه و جوى آب و یا برکه آب مى‌اندازید. نکته مهم اینکه فقط این درخواست شکل توسل داشته و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  بعنوان واسط برای استجابت دعا مدنظر است. وگرنه لازم به ذکر نیست که طبق  مفاهیم اسلامی و شیعی، به جز خداوند متعال کسی قاضی الحاجات نیست.

گفتنی است همانطور که در تابلو نصب شده بالای چاه عریضه موجود در مسجد درج شده، چاه مذکور هیچ ویژگی خاصی ندارد.»

منبع:رجانیوز


نامه شهیدنوجوان برای همکلاسی هایش + تصاویر نامه



نوجوان شهید علیرضا محمودی - قافله شهدا

قبل تر و تو پست "توبه نامه شهید 13 ساله کرجی"، شهید علیرضا محمودی رو معرفی کردیم. حالا که تو ایام شهادتش هستیم و سی و یکمین سالروز شهادت این نوجوان شهید هست قافله رو مزین کردیم به دستخط این شهید بزرگوار....
شهید علیرضا این نامه رو چند وقت قبل از شهادتش برای دوستان و همکلاسی هاش می نویسه و برای معلمش می فرسته تا نامه رو برای دوستانش بخونن. معرفت و بزرگی رو میشه تو همین چند خط نامه به وضوح مشاهده کرد. همون چیزی که حضرت روح الله(ره) می فرمود که بعضی از این ها ره صد ساله رو یک شبه طی کردند...

بدون هیچ توضیح اضافه ای تصاویر نامه رو براتون می ذارم تا خودتون بخونین. چون کیفیت نامه یالا و خوانا بود دیگه لزومی ندیدم متن نامه رو بازنویسی کنم. برای دیدن هر صفحه در سایز بزرگتر، رو عکس ها کلیک کنید.

 

نامه و دستخط نوجوان شهید علیرضا محمودی - قافله شهدا

نامه و دستخط نوجوان شهید علیرضا محمودی - قافله شهدا

نامه و دستخط نوجوان شهید علیرضا محمودی - قافله شهدا

نامه و دستخط نوجوان شهید علیرضا محمودی - قافله شهدا

نامه و دستخط نوجوان شهید علیرضا محمودی - قافله شهدا

نامه و دستخط نوجوان شهید علیرضا محمودی - قافله شهدا


محبتم را کجا خرج کنم؟؟؟

 

شاگردان مرحوم شیخ نقل می کنند

 که آن بزرگمرد

 همواره به گدایی در خانه خدا سفارش می کرد

و می فرمود :شبی یک ساعت دعا بخوانید .

اگر حال دعا نداشتید ،

باز هم خلوت با خدا را ترک نکنید . 

ادعیه ای که معمولااز سوی شیخ سفارش میشد .

دعای عدیله .دعای توسل و دعای یستشیر بود

 و دیگر مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه

که با ذکر ‹‹مولای مولای ››همراه است .

مناجاتهای پانزده گانه حضرت سجاد(علیه السلام)

را نیزفراوان توصیه میکرد

ومی فرمود :هر یک از این پانزده دعا،

یک خاصیت دارد ؛

مثلا مناجات تائبین محبت دنیاراکم میکند .


واپسین سخن...

شیخ به هنگام دفن جوانی می گوید :

دیدم که موسی بن جعفر (علیه السلام )

آغوش بر جوان می گشاید ،

از اطرافیان می پرسند

 این جوان آخرین حرفش چه بود؟

پاسخ می شنود

که این شعر:


منتظران را به لب آمد نفس

     ای شه خوبان توبه فریاد رس


شاید برای شما هم اتفاق بیفتد...

دوستی دارم که احساس میکنم دلبستگی ام نسبت به او خدایی نیست وشیطانی است ولی به او دلبسته شده ام(از روی بی احتیاطی)چگونه دلبستگی ام را کم وبعد قطع کنم چون احساس میکنم برایم مثل ترمز شده است..

برای مطالعه ی پاسخ استاد داستانپور و روش ترک این شیفتگی ها به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.


متن سخنرانی استاد داستانپور

موضوع: مهدویت

تاریخ:20/4/92

در جلسات قبل گفتیم که منتظر واقعی چند ویژگی دارد:
_ در نظام تفکر عرفانی معنوی:
نشانه انتظار فرج در تفکر عرفانی معنوی این است که قرب الی الله داشته باشد. باید بگویم که از جانب خداوند باب قرب الی الله بسیار باز است؛ اگر می خواهید ببینید که قرب الی الله دارید یا نه، باید ببینید که قبل از هر کاری این را درنظر دارید که خداوند این کار را می پسندد یا نه.
روایت است که می فرماید کسی که شوق به طاعت نداشته باشد و از انجام گناه هیچ اِبایی نداشته باشد، دچار مرگ معنوی شده است.
باید از همین الآن شروع کنید؛ گاهی برخی از افراد به بنده می گویند: حاج آقا ما هر کار می کنیم که نماز بخوانیم نمی توانیم. بنده در جواب عرض می کنم شما چون این کار را از نوجوانی شروع نکردید، حالا هم به مشکل بر می خورید. در بزرگسالی، انجام کارهایی که در نوجوانی انجام نداده ایم، بسیار سخت است باید از همین حالا برنامه معنوی برای خود داشته باشید.

برای مطالعه متن کامل سخنرانی به ادامه مطلب مراجعه کنید....


حجاب ...

پوستر حجابو نماز

خانوووووووم....شــماره بدم؟؟؟؟؟؟

خانوم خوشــــــگله برسونمت؟؟؟؟؟؟؟
خوشــــگله چن لحظه از وقتتو به مــــا میدی؟؟؟؟؟؟
اینها جملاتی بود که دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید!
بیچــاره اصـلا" اهل این حرفـــــها نبود...این قضیه به شدت آزارش می داد
تا جایی که چند بار تصـــمیم گرفت بی خیــال درس و مــدرک شود و
به محـــل زندگیش بازگردد.
روزی به امامزاده ی نزدیک دانشگاه رفت...
شـاید می خواست گله کند از وضعیت آن شهر لعنتی....!
دخترک وارد حیاط امامزاده شد...خسته... انگار فقط آمده بود گریه کند...
دردش گفتنی نبود....!!!!
رفت و از روی آویز چادری برداشت و سر کرد...وارد حرم شدو کنار ضریح
نشست.زیر لب چیزی می گفت انگار!!! خدایا کمکم کن...
چند ساعت بعد،دختر که کنار ضریح خوابیده بود با صدای زنی بیدار شد...
خانوم!خانوم! پاشو سر راه نشستی! مردم می خوان زیارت کنن!!!
دخترک سراسیمه بلند شد و یادش افتاد که باید قبل از ساعت ۸ خود را
به خوابگاه برساند...به سرعت از آنجا خارج شد...وارد شــــهر شد...
امــــا...اما انگار چیزی شده بود...دیگر کسی او را بد نگاه نمی کرد..!
انگار محترم شده بود... نگاه هوس آلودی تعـقــیبش نمی کرد!
احساس امنیت کرد...با خود گفت:مگه میشه انقد زود دعام مستجاب
شده باشه!!!! فکر کرد شاید اشتباه می کند!!! اما اینطور نبود!
یک لحظه به خود آمد...
دید چـــادر امامــزاده را سر جایش نگذاشته...!


پلاکی که رهبر آن را بوسه زد!!

در یکی از دیدارها با مقام معظم رهبری، دانشجویی پلاکی به گردن انداخته بود.
پلاک گردنش را به رهبر انقلاب داد تا تبرکش کنند.
حضرت آقا بعد از دیدن پلاک، آن را گرفتند و بوسیدند.

به نظر شما روی پلاک چه چیزی نوشته شده بود؟

.

.

.


زندگی نامه کوتاهی از شهید حسین خرازی


تولد و کودکی

در سال ۱۳۳۶ در کوی کلم، از محله‌های فقیرنشین شهر اصفهان متولد شد. مذهبی بودن والدین از کودکی تاثیر زیادی در تربیت وی و ورود به محافل مذهبی 


                                Hosein-kharazi-010.jpg

ادامه مطلب در ادامه مطلب


شهید گمنام...


طلائیه بودیم. بیل میکانیکی داشت روی زمین کار می کرد که شهید پیدا شد. همراهش یه دفتر قطور اما کوچیک بود ، مثل دفتری که بیشتر مداح ها دارند. برگهای دفتر رو گل گرفته بود. پاکش کردم. باز کردنش زحمت زیادی داشت. صفحه اولش رو که نگاه کردم بالاش نوشته بود:«عمه بیا گمشده پیدا شده!»

راوی:محمد احمدیان


منبع:patak7.blogfa.com


فرمانده لشکری که به دیدار دخترسرطانی اش نرفت

سید مسعود منفرد نیاکی، به سال ۱۳۰۸ در «آمل» متولد شد. وی به سال ۱۳۳۱ پس از اخذ دیپلم در رشته طبیعی ، به ارتش پیوست و در سال ۱۳۵۵ درجه سرهنگی کسب نمود. سید مسعود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل اشتهار به تشرع و عدم همراهی با رژیم پهلوی در سرکوب مردم انقلابی، به خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد و در سال ۱۳۵۹ به به مسئولیت های خطیری چون  فرمانده لشکر ۸۸ زرهی،  فرمانده لشکر ۹۲ زرهی و جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش در جنوب منصوب گردید و در طراحی عملیات های رزمی در جنوب ایران نقش مؤثری ایفا نمود.

به سال ۱۳۶۳ با حکم رئیس جمهور وقت ، به ستاد مشترک ارتش منتقل و به عنوان جانشین اداره سوم ارتش مشغول به کار شد. امیر سرلشکر مسعود منفرد نیاکی، به تاریخ۶ مرداد ۱۳۶۴ بال در بال فرشتگان گشود.

 

سید ابراهیم نیاکی، پسر آن فرمانده ی رشید ، خاطره ای بسیار شنیدنی و تکان دهنده از پدر خود دارد که به خوبی نشان گرد دینی بزرگ است که شهدایی چون او بر گردن ملت ایران دارند:
خواهر کوچکی داشتیم که در نوجوانی به سرطان استخوان مبتلا شد. در زمان عملیات «الی بیت المقدس» (آزادسازی خرمشهر) که پدرم در حال فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی در خوزستان بود، بیماری خواهرم شدت گرفت و همه از او قطع امید کردند. پدرم به این فرزند ته تغاری اش علاقه زیادی داشت و خواهرم هم خیلی خاطر ایشان را می خواست. با قرارگاه تماس گرفتیم و به پدر اطلاع دادیم که دخترش آخرین روزهای عمرش را طی می کند و هر چه زودتر خودش را برای آخرین دیدار با او برساند. اما پدر قبول نکرد که بیاید. کردیم پدر نتوانست به دیدار خواهرم بیاید و آخرین لحظات عمر خواهر در کنارشان باشد. ایشان در جواب اصرارهای مادرم گفت: «این سربازانی که الان در در حال جنگ با بعثی ها هستند، همه شان فرزندان من هستند، الان من وظیفه دارم کنار آن ها باشم و همراهشان بجنگم » خواهرم در سن ۱۶ سالگی فوت کردند و پدرم تا چهل و هفت روز بعد از وفات دختر ته تغاری اش  هم نتوانست به خانه برگردد.

فرمانده ی شهید، امیر «سید مسعود منفرد نیاکی» ، در بهشت زهرای تهران، قطعه ۲۶ ، ردیف ۸۰ ، شماره ۴۷، در انتظار قیام مولایش، آرام گرفته است.

روحمان با یادش شاد  
 منبع:patak7.blogfa.com
                                                                    فرمانده لشکری که به دیدار دخترسرطانی اش نرفت


انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۱۳ ق.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان