۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

نگاه چمران به ماست ...

این ماجرا واقعیست...

یه وقتایی زندگی به آدم فشار میاره. نه خود زندگی بیشتر افرادی که تو این زندگی هستند. مخصوصاً اگر آدمی باشی که کل زندگیت رو برا یه هدفی تو یک راهی دویده باشی و تا تونستی باشند آدمای توی اون راه جلوی پاهات سنگ انداخته باشند و از پشت خنجر زده باشند.

این اتفاق برا منم افتاد. کل جوونیم رو توی بسیج و سپاه جاهای فرهنگی گذروندم به امیدی که برای این انقلاب کاری کرده باشم تا فردا روز قیامت چشمم تو چشم شهیدی افتاد خجل نباشم. اما تو همین راه تا تونستند خنجر زدند. تا تونستند سنگ جلوی پا انداختن. نه غریبه ها نه. بیشتر همون هایی که تو همین راه بودند که البته فقط جسمشون تو این راه بود و روحشون تو صفا و سیتی.

اینقدر که بهم فشار اومده بود و خیانت دیده بودم و ریای بقیه رو دیده بودم از همه بیزار شده بودم. گفتم دیگه بسه تا همینجاش هم زیادی اومدم. شمارو بخیر و مارو به سلامت. از دفتر امام جمعه و بسیج و سپاه و ... همه جا خودمو کشیدم کنار و گفتم من دیگه هیچی برام مهم نیست.

روز اول، روز دوم، روز سوم رسید و شب در عالم خواب دیدم یه نفر با کلاه، عینک و لباس نظامی شهید چمران داره نگاهم میکنه. خوب که دقت کردم دیدم آقا مصطفی داره نگاهم می کنه. نگاهش پر بود از توقع و ناراحتی. تا اومدم حرفی بزنم روش رو برگردوند و رفت. هرچی دویدم دورتر می شد. هی داد زدم آقا مصطفی، آقا مصطفی... اما اون رفت. خسته شدم و وایسادم. دیدم یه رزمنده بسیجی داره بهم میخنده. رفتم جلو باهم کلی حرف زدیم که یادم نیست چی گفتیم. اما حرف آخرش یادمه که گفت : فلانی بخاطر ما برگرد.

نگاه چمران به ماست ...

تا این رو گفت صدای الله اکبر به گوشم خورد. یدفه از خواب پریدم دیدم اذون صبح شده و صدای مؤذن میاد. مو به تنم سیخ شده بود. تازه فهمیده بودم چه اشتباهیی کرده بودم. تازه فهمیده بودم چمران ها از همه چیزشون گذشتند تا ما ها از این راه نگذریم اما حالا بخاطر چندتا آدم ریاکار دارم از همه جا خودم رو عقب می کشم.

و چند وقت بعد معبر سایبری فندرسک شروع به فعالیت کرد. آقا مصطفی بازهم بیا و مارا از این منجلاب ریا و غرور و خیانت بیرون کش. اینجا گاهی زمین دلتنگ چمران ها می شود. مدتی است در های شهادت را بسته اند. اینجا فرشته گان لیاقت شهادت را احتکار کرده اند. روزگار گرانی انسانیت است. نمیدانیم امروز در همان راهی هستیم که فردا خواهیم بود یا فردا در راهی هستیم که امروز نخواهیم بود. فقط بگویم انسان بودن سخت است باور کن. هدف را گم کرده ایم و به گمانمان دین هدف نهایی ماست. غافلیم از اینکه دین فقط راهیست برای رسیدن به معبود. معبودی که برای دور زدن عقایدمان آنرا پشت دین پنهان می کنیم. آری اینجا دوران گرانیست. بیا و خریدار ما بی دلان باش...

تقدیم به روح پرفتوح شهید دکتر مصطفی چمران صلوات...

پ,ن : خیلی وقت ها از خودم بدم میاد. وقتی کارهای که انجام میدم رو خوب نگاه می کنم می بینم چقدر با چیزهایی که شهدا می خوان فاصله دارم. اصلا فکر نمی کردم یه روز یه شهید بیاد بخواب من نالایق. این نشون میده شهدا به ماها نظر لطف دارن اما کارهامون اینقدر زشت و بد هست که گاهی اونها مجبور میشن برا برگردوندن ما بیان به خواب ما. اما بازم بر نمی گردیم. خودمو میگم نه شما من فقط ادای برگشته هارو در میارم وگرنه حال و روزما این نبود. جسم من برگشته و باطنم در گمراهیست...

باتشکر از معبر سایبری فندرسک


فوتبال مقاومتی ایران مقابل آرژانتین الگویی برای اقتصاد مقاومتی

ناخدای انقلاب : وظیفه‌ی همه‌ی ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ کنیم و نگه داریم؛ این یکی از اقتضائات «اقتصاد مقاومتی» است که ما مطرح کردیم. در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است. اقتصاد باید مقاوم باشد؛ باید بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه‌ی دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.

باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب می توان گفت کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران توانسته مفهوم اقتصاد مقاومتی را خوب درک کند و آنرا در فوتبال مقاومتی به نمایش بگذارد.

فوتبالی که در مقابل ابرقدرت این ورزش یعنی آرژانتین سر تعظیم فرو نیاورد و با تمام وجود در مقابل آن ایستادگی کرد و بارها توانست خطرات جدی را برای آرژانتین به وجود بیاورد و این همان مقاومتی است که ما در اقتصاد نیازمندیم.  

اقتصادی که باید در سایه تلاش و همدلی و هماهنگی با قدرت و با افتخار و بدون ترس از دشمن و دشواری ها و شکست ها با تکیه بر اراده ملی و استعداد های درونی به جلو پیش برود و متکی بر هیچ عامل خارجی نباشد.

فوتبال مقاومتی ایران مقابل آرژانتین الگویی برای اقتصاد مقاومتی

اقتصادی که در کنار مقاومت گاهی باید به جلو یورش ببرد و مانند قوچان نژاد موقعیت های ضربه زدن به اقتصاد دشمن را هم فراهم کند هرچند تمام دنیا علیه ما باشند و داور جهان (سازمان ملل) مانند پنالتی که بر روی دژاگه نگرفت، چشم بر خطاهای دشمنان بپوشاند.

در اقتصاد مقاومتی باید مانند فوتبال مقاومتی ایران و آرژانتین از جان و دل تلاش کنیم و مقاومت کنیم تا شاید شاید شاید بهترین اقتصاد دنیا مانند مسی بهترین بازیکن دنیا بتواند بعد از دفع چندین موقعیت خطرناک در دقیقه های پایانی گل بزند که آن هم انگیزه ما را کم نخواهد کرد چرا که خوشحالی دشمن نشان خواهد داد ما در کارمان موفق بوده ایم.

نباید یادمان برود فارغ از هر نتیجه ای که اقتصاد مقاومتی در بر خواهد داشت نکته اصلی آن این خواهد بود مانند فوتبال مقاومتی که ایران در مقابل آرژانتین به نمایش گذاشت ما در برابر ابرقدرت ها حرفی برای گفتن خواهیم داشت و مثل کشوری از پیش باخته نخواهیم بود و این نشانه اقتدار و عزت و شرف و سربلندی کشور و ملت ما خواهد بود.

پ,ن : آقای کی روش کاش مسئولین ما اندکی مانند شما گوش به فرمان رهبر انقلاب بودند.

باتشکر از معبر سایبری فندرسک


انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۱:۲۰ ب.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان