۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

بهشت و پیراهن خون آلود حسین علیه السّلام

حضرت صادق آل محمّد صلوات اللّه علیهم حکایت فرماید:
آن هنگام که صحراى محشر بر پا شود و خداوند تمامى بندگانش را زنده احضار نماید، صدایی به گوش همگان خواهد رسید که : اى جماعت! چشم‌های خود را ببندید و سرهاى خود را به زیر افکنید، چون که فاطمه دختر محمّد صلی اللّه علیه و آله می‌خواهد از پل صراط عبور نماید. 
پس همگان چشم‌های خود را می‌بندند و حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها در حالى که هفتاد هزار فرشته او را مشایعت و همراهى می‌کنند، وارد می‌شود و در یکى از موقف‌های مهمّ محشر توقّف می‌فرماید. 
پس از آن پیراهن به خون آغشته حضرت ابا عبداللّه الحسین علیه السلام را در دست گرفته و به محضر ربوبى پروردگار عرضه می‌دارد: پروردگارا! این پیراهن فرزندم، حسین می‌باشد، تو خود آگاهى که با فرزندم چگونه رفتار کردند.
در این هنگام، صدایی از طرف خداوند متعال می‌رسد: اى فاطمه! هر خواسته و تقاضایی دارى بگو، که برآورده خواهد شد.
و حضرت زهرا سلام اللّه علیها اظهار دارد: خدایا! انتقام مرا از قاتلین فرزندم، حسین بگیر. 
پس شعله اى مهیب از آتش بر پا شود و زبانه کشان یکایک قاتلین امام حسین علیه السلام را فرو بلعد، همان طورى که پرنده اى که دانه از زمین برچیند. 
و سپس به عمق دوزخ برگردد و تمامى آن افرادِ ظالم، به عذاب‌های دردناک مجازات و عقاب خواهند شد.
بعد از آن، فاطمه زهرا سلام اللّه علیها به سوى بهشت حرکت می‌نماید و در حالى که ذرارى و دوستان و علاقه‌مندانش همراه او می‌باشند، وارد بهشت خواهند شد؛ و از انواع برکات و نعمت‌های آن بهره‌مند می‌گردند.

ملکه ای در خدمت فاطمه زهرا(س)

مرحوم قطب‌الدین راوندى در کتاب خود آورده است :سلمان فارسى گفت : روزى به منزل حضرت زهرا سلام اللّه علیها وارد شدم، آسیابى را جلوى آن حضرت دیدم که دستاس آن را با حالت خستگى و ضعف گرفته است و می‌چرخاند و مقدارى جو، آرد می‌نمود؛ و در گوشه اى از اتاق، حسین علیه السلام را دیدم که از شدّت گرسنگى ناله می‌کرد. 
گفتم : اى دختر رسول اللّه! چرا خود را در سختى و مشقّت قرار داده اى، با این که فضّه پیش خدمت شما است!؟ 
حضرت در جواب اظهار داشت : پدرم رسول خدا صلی اللّه علیه و آله فرمود: کارهاى منزل یک روز بر عهده من و یک روز بر عهده فضّه باشد؛ و امروز نوبت من است.
گفتم : اجازه فرمایید که من کمک نمایم، یا آسیاب را بچرخانم، یا این که حسین علیه السلام را آرام کنم و دلداریش دهم؟
حضرت فرمود: من نسبت به فرزندم، حسین آشناتر هستم؛ پس تو دستاس را بچرخان تا آرد تهیّه گردد.
بنابراین من مشغول چرخانیدن دستاس شدم و چون مقدارى از جوها را آرد کردم، صداى اذان به گوشم رسید؛ پس براى اقامه نماز به مسجد رفتم و نماز جماعت را به امامت حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله بجا آوردم.
و بعد از نماز، جریان حضرت فاطمه سلام اللّه علیها را براى امیرالمؤمنین، علىّ علیه السلام تعریف کردم.
امام علىّ علیه السلام گریان شد و از مسجد بیرون رفت و پس از گذشت لحظاتى در حالى که تبسّم می‌نمود، به مسجد بازگشت.
حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله جریان را از علىّ علیه السلام جویا شد؟
و او اظهار داشت : چون بر فاطمه وارد شدم، وى را دیدم بر قفا خوابیده و حسین نیز روى سینه‌اش در خواب بود و سنگ آسیاب بدون آن که در دست کسى باشد، می‌چرخید!! 


آیه سال 1392 در اتحادیه + صوت


نماینده محترم مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری،  ضمن تأکید بر توجه به آیه های اعلام شده در سال های قبل، آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران را بعنوان آیه سال ۱۳۹۲ اعلام نمودند.


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید صبر کنید و ایستادگى ورزید و مرزها را نگهبانى کنید و از خدا پروا نمایید امید است که رستگار شوید

لینک دانلود صوت صحبتهای حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری


ذکر قنوت وسجده آخر نماز آیت الله بهجت

دعای همیشگی آیت الله العظمی بهجت در قنوت:                                                                        

اللّهُمَّ اغْفِرْلَنا وَ ارْحَمْنا وَ عافِنا وَاعْفُ عَنّا و أغنِنا عَمَّن سِواکَ وَانْصُرنا عَلى مَنْ عادانا، وَ أَصْلِحْ أمر آخِرَتِنا وَ دُنیانا وَ اقْضِ حـوائـجـنـا یا لطیف، یا اَهْلَ التَّقْوى وَ الْمَغْفِرَةِ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ


خدایا! ما را ببخشای و با ما مهربان باش و به ما عافیت بده و از ما بگذر و ما را از غیر خودت بی نیاز کن و ما را بر دشمنان پیروز کن و کار دنیا و آخرت ما را اصلاح کن و نیازهای ما را برطرف کن، ای مهربان! ای اهل تقوا و بخشایش! ای مهربان ترین مهربانان!

و
دعای همیشگی آیت الله العظمی بهجت در آخرین سجده نمازها:
وَافْعَلْ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَلا تَفْعَلْ بى ما نَحْنُ اَهْلُهُ، یا اَهْلَ التَّقْوى وَ الْمَغْفِرَةِ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

ترجمه: با ما آنگونه رفتار کن که تو شایسته و اهل آنی، نه آنگونه که ما شایسته آن هستیم. ای اهل تقوی و بخشایش! ای مهربان ترین مهربانان.


ذکر قنوت نماز به توصیه قرآن

سلام

برای شما هم پیش اومده که به این فکر کنید که چه دعایی بهتره تو قنوت نمازمون بخونیم؟

یا دعای خاصی مد نظرتون بوده باشه ولی عبارت عربیش رو بلد نباشید؟

یا اینکه بخواید فرد خاصی از نزدیکاتون (مثل پدر و مادر یا برادر) رو دعا کنید ولی ندونید چجوری دعاشون کنید؟

.

پیشنهاد میکنم حتما به ادمه مطلب سر بزنید و گلچینی از بهترین دعاهای قرآنی رو بخونید...

التماس دعا


توبه نامه شهید۱۳ ساله انجمنی

parsa 002 300x194 توبه نامه شهید13 ساله انجمنی

سلام

همتون حتما این عکسو تا حالا دیدید.این عکس متعلق به شهید علیرضا محمودی پارسا هست که فقط ۱۳ سال داشته که شهید شده و جالبه بدونید که عضو انجمن اسلامی کرج هم بوده.بعد از شهادت ایشون یه یادداشتی تو وسایلشون پیدا میکنن با عنوان “توبه نامه”.خوندنش واقعا تاثیر گذاره… :


گروه شهدا

         زندگی نامه شهیدسیدمحمد هادی نصرالله
        (فرزند سید حسن نصرالله)
    
 گروه شهدا                                                       

سجده در خواب

می‌فرماید اگر تو بدانی وقتی می‌روی به سجده ، خدا چه‌جوری خوشش می‌آید!

خوابت می‌آید برای نماز شب؟ عیبی ندارد ، نماز شب بخون بلکه در نماز شب یک چرتی هم بزنی! همچین که چرت می‌زنی خداوند متعال مباهات می‌کند ، می‌فرماید نگاه کنید بندۀ مرا ! نگاه کنید او خسته است ولی آمده درِ خانۀ من، من هم به او واجب نکرده بودم ولی دارد با من صحبت می‌کند.

ملائک هم می‌رسند، خداوند میفرماید: نگاه کنید ملائک! شما شاهد باشید من همۀ گناهانش را بخشیدم، شما شاهد باشید ، فرشته ها میگویند: بابا این بنده‌ات خواب است! خدا از خوابیدن وچرت زدن در نماز شبت هم این‌قدر خوشحال میشود، پس به خاطر خوشحالی او این کار را بکن!

تا حالا به خاطر خوشحالی کس دیگری کاری کردی؟ حالا بخاطر....


ذکری برای رهایی از نگاه به نامحرم

 جناب شیخ رجبعلی خیاط ذکر « یا خَیرَحَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ و آلِه» را بعد از دیدن نامحرم موثر و کارساز می دانستند و بارها این ذکر را به اطرافیان توصیه می کردند تا از وسوسه شیطان در امان باشند، می گفتند:


«چشمت به نامحرم می افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی! پس اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب... ؛ یعنی خدایا من تو را می خواهم، اینها چیه، این ها دوست داشتنی نیستند ، هر چه نپاید، دلبستگی نشاید...»


مروری بر فیلم روی پرده ی سینماهای کشور


آنچنان که درخبرها آمده است «رسوایی» درحالی که در ایام تعطیلات مطلق کشور و با تعداد سالن‌های کم شروع به اکران کرد توانسته از مرز نیم میلیاردی (تا روز 3 فروردین) عبور کند و این رقم برای فیلمی که بر خلاف 3 گانه‌ی «اخراجی‌ها» طنز نیست فروش بالایی محسوب می‌شود، خیلی از ناظرین سینمایی...



انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۴۷ ب.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان