چرا شبکه های ماهواره ای را نباید ببینیم؟

خیلی ها براشون سؤال پیش میاد که چرا این همه تبلیغات بر علیه شبکه های ماهواره ای زیاد هست. معبر سایبری فندرسک هم با آیه های قرآن ثابت می کند که چه چیزی پشت این شبکه های ماهواره ای نهفته است.

أَمْ أَنَا خَیْرٌ مِّنْ هَٰذَا الَّذِی هُوَ مَهِینٌ وَلَا یَکَادُ یُبِینُ. فَلَوْلَا أُلْقِیَ عَلَیْهِ أَسْوِرَةٌ مِّن ذَهَبٍ أَوْ جَاءَ مَعَهُ الْمَلَائِکَةُ مُقْتَرِنِینَ. 
(فرعون خطاب به قومش) مگر نه این است که من از این مردی که از خانواده و طبقه پستی است و هرگز نمی‌تواند فصیح سخن بگوید برترم؟ (اگر راست می‌گوید) چرا دستبندهای طلا به او داده نشده، یا اینکه چرا فرشتگان دوشادوش او نیامده‌اند (تا گفتارش را تأیید کنند)؟! (زخرف 52/53)

طبق همین آیه از قرآن به راحتی در میابیم فرعون برای اینکه مردم قوم خود را در جهل نگاه دارد و بر ایشان حکومت کند خود را طبقه بالای جامعه می پندارد و آنان را مردمی پست و از طبقه پایین و به مردم پوچ بودن و بی ارزش بودنشان را تلقین می کند. وقتی نگاهی به نحوه شکل گیری بعضی از حکومت ها می اندازیم به راحتی در میابیم این حکومت ها برای اینکه به پیروزی دستیابند ابتدا افکار خودشان را در نزد مردم ترویج می دهند و بعد از اینکه مردم فهمیدند بسیار پوچ و بی ارزش بوده و نیاز به حکومتی دارند که از آنها بالاتر باشد بر آنان حکومت می کنند.

چرا شبکه های ماهواره ای را نباید ببینیم؟

در بحث شبکه های ماهواره نیز همین موضوع را به راحتی می بینیم. به طور مثال در شبکه بهائی (همجنسگراها) من و تو سبک زندگی غربی ترویج داده می شود.

وقتی بیشتر دقت می کنیم بیشتر خانواده هایی تحت تأثیر این نوع فضاسازی های رسانه ای قرار میگیرند که اغلب از وضع مالی خوبی برخوردار هستند. این افراد برای اینکه به دیگران نشان بدهند که از سطح کلاس بالایی برخوردارند رو به این نوع سبک زندگی می آورند و در اینجا بحث فقر فرهنگی پیش می آید. از جمله این بی فرهنگی ها شرکت در مجالس رقاصی مختلط و یا رابطه شوهر با دوست دختر و همسر با دوست پسر و یا نوع سبک پوشش و آرایش و ... .
بعد از خود نمایی این افراد بعضی از خانواده هایی که از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند با دیدن این نوع زندگی فکر می کنند که با کلاس بودن در اینگونه زندگی کردن است و اگر اینگونه نباشند بی کلاس هستند.
برای همین است که مقام معظم رهبری بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی را بیان می کنند و این نشان دهنده دید بالای فرهنگی ایشان است.

پ,ن: بیاییم باور کنیم برهنگی و بی بندو باری اوج فقر فرهنگیست...


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۳۸ ق.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان