مستند بسیج دانشگاه امام صادق (ع) در نقد صداوسیما رونمایی می‌شود+لینک مشاهده

 
به گزارش رجانیوز، در روزهای اخیر، انتشار خبر تولید مستند 37 دقیقه‌ای «162» توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) و در نقد صداوسیما، نشان داد که این حدس و گمان‌ها بیهوده نبوده است؛ چنانچه برای اولین بار، رویکردهای کلی صداوسیمای جمهوری اسلامی با نگاهی ویژه به برنامه‌های نوروز 91، در این مستند به نقد کشیده شده است.
 
البته این مستند از جنبه‌ی دیگری نیز، جز اولین‌ها به شمار می‌رود؛ چرا که «162» اولین مستند جدی تولیدی بسیج دانشجویی یک دانشگاه است. به عبارت بهتر، گرچه در سال‌های اخیر در برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه شریف، توسط مجموعه‌ی مستندسازی «سفیر»، قدم‌های جدی در عرصه‌ی مستندسازی ارزشی برداشته شده است، اما هیچ‌گاه به طور رسمی، تشکل بسیج دانشجویی، متولی رسمی این مستندها نبوده است و از این حیث، «162» اولین گام بسیج دانشجویی در تولید یک مستند به شمار می‌رود.
 
دست اندرکاران این مستند، اثر خود را چنین معرفی کرده‌اند:
 
«بعد از گذشت حدود سه سال از حکم ابقای مهندس «ضرغامی» در سمت ریاست سازمان صدا و سیما از جانب مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر «اخلاق»، «امید» و «آگاهی» در جهت گیری های آن سازمان، متاسفانه هنوز شاهد ساخت برنامه‌هایی هستیم که هیچ سنخیتی با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ندارند.
 
مستند «162» با نگاهی به رسالت و وظیفه‌ی این رسانه‌ی مهم و تاثیرگذار، رویکردهای رسانه ملی را از جنبه‌های مختلفی مانند خانواده، نفاق رسانه‌ای، الگوسازی، ترویج موسیقی و ترویج اباحه‌گری مورد بررسی قرار داده است؛ برای این کار، ویژه برنامه‌های نوروزی صدا و سیما که یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های رسانه‌ی ملی در طول سال می‌باشد، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
 
لازم به ذکر است، به منظور رعایت انصاف، از مدیران رسانه‌ی ملی هم دعوت به عمل آمد تا در همین مستند بتوانند نظراتشان را بیان کنند، اما پاسخی دریافت نشد؛ البته بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) از مدیران رسانه‌ی ملی برای حضور در مراسم افتتاحیه‌ی این مستند نیز دعوت به عمل خواهد آورد.»
 

این مستند تلفیقی است از گفتگو با تعدادی از اساتید دانشگاه و فعالان دانشجویی به همراه تصاویری از برنامه‌های شب سال تحویل در شبکه‌های سیما که برخی از آنها به علت پخش در ساعاتی از نیمه شب و ترافیکی که در برنامه‌های این شب وجود دارد، قطعاً برای بسیاری از مخاطبین تازگی خواهد داشت. هر چند بسیاری با دیدن این تصاویر، از وضع عجیب و غریب تلویزیون در این شب و مواردی مانند عیدی دادن معاون سیما روی آنتن زنده و با تراول‌های خوش‌رنگ، حیرت کرده و تأسف خواهند خورد.

جالب آنکه مستند «162» یکی از مستندهای حاضر در جشنواره‌ی سوم فیلم «عمار» نیز هست و در صورت راه‌یابی به جشنواره، در سینماهای مردمی به نمایش درخواهد آمد و از این طریق، مخاطبان می‌توانند، این مستند جذاب را تماشا کنند. گفتنی است که آیین رونمایی از این مستند، دوشنبه 27 آذر ماه در دانشگاه امام صادق (علیه السلام) و با حضور مهمانان ویژه‌ای برگزار خواهد شد که اخبار تکمیلی این جلسه، به زودی منتشر می‌شود.

برای مشاهده قسمت هایی از این مستند به لینک زیر بروید


برای مشاهده کلیک کنید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۳۹ ق.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان