دیدار استاد فرشچیان با آیت الله جوادی آملی

در پی تمایل آیت‌الله العظمی جوادی آملی مبنی برای دیدار با استاد فرشچیان و پیشنهاد ترسیم تابلوی منطق الطیر عطار، محمود فرشچیان امروز با معظم‌له دیدار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این هنرمند برجسته با انتقاد از وضعیت هنر در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های هنری ما از سخنان عالمانی چون شما و هنرهای اصیل ایرانی در حال تهی‌شدن است.

استاد محمود فرشچیان در این دیدار ضمن تشکر از بذل توجه حضرت آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: تابلوی من با عنوان «ستایش پروردگار» به نوعی همان فرمایش شماست که نمونه‌ای از آن خدمتتان ارسال می‌شود.

وی در مورد طرح ضریح در حال ساخت امام حسین(ع) عنوان کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم یکی از بهترین و بزرگ‌ترین پدیده‌های هنر دینی ایرانی ضریح در حال ساخت است و این جز عنایات سیدالشهدا(ع) نبوده است.

این استاد برجسته نقاشی کشور خطاب به حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: جنابعالی نه تنها دانشمند دینی بلکه هنرشناس و تحلیلگر مسائل هنری هستید و من این علم و آگاهی را تحسین می‌کنم.

فرشچیان ادامه داد: دانشگاه‌های هنری ما از فرمایشات بزرگانی مانند شما و هنرهای اصیل ایرانی در حال تهی شدن است و من هرچه سعی کرده‌ام آنقدر جو قوی است که از من کاری بر نمی‌آید.

وی تصریح کرد: در دنیا تنها دو کشور در برابر این جو ایستاده‌اند که یکی چین و دیگری ژاپن است که اصالت هنر خود را حفظ کردند اما در مملکت ما این اتفاق نیفتاده و این در حالی است که در جمهوری اسلامی باید به هنر اصیل بیشتر توجه شود

 روز گذشته توصیه آیت‌الله جوادی‌آملی به محمود فرشجیان در خصوص ترسیم تابلوی منطق الطیر عطار، توسط این هنرمند پیشکسوت را به رسانه‌ها مخابره کرد و مورد استقبال ارباب رسانه و در نهایت دیدار استاد فرشچیان با معظم‌له شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳ ق.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان