گوگل همپای کاخ سفید در پروژه ایران‌هراسی

اشمیت"، مدیرعامل کمپانی گوگل در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز اذعان کرد که ایرانیان صاحب استعدادی "غیرمعمول" در حوزه عملیات سایبری هستند.
 
وی تصریح کرد که آمریکایی‌ها دقیقا قادر به شناخت ابعاد این استعداد نیستند اما به هر حال این امر تهدیدی برای آنان محسوب می‌شود.
 
وی در این مصاحبه که بخشی از فیلم آن در یوتیوب قرار گرفت، در پاسخ به سوالی در خصوص کنترل پهپاد RQ170 از سوی نیروهای سایبری ایران اظهار داشت که این اطلاعات سری است و ما هرگز دسترسی به آن‌ها نداریم، اما این نگرانی که ایران توانسته باشد این کار را انجام دهد، همواره وجود داشته و ما هم باید همواره نگران آن باشیم.
 
این اعتراف ضمنی که از سوی مدیرعامل یک غول سایبری در جهان مطرح می‌شود، تاییدی دیگر بر شکست آمریکا از ایران در جریان پهپاد RQ170 است.
 
"باراک اوباما"، رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا ضمن پذیرش شکست در  نبرد الکترونیک با ایران، از کشورمان خواست تا پهپاد را به آمریکا بازپس دهد. بسیاری این تقاضا را بسیار وقیحانه می‌دانند، چرا که هیچ کشوری حق جاسوسی در خاک دیگر کشورها را ندارد، چه رسد به این‌که تقاضای بازپس‌گیری ابزار جاسوسی لو رفته داشته باشد. مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند پهپاد متعلق به ایران است و به آمریکایی‌ها بازگردانده نخواهد شد.

در حالی مقامات رسمی و غیررسمی آمریکایی سعی در بزرگ‌نمایی قدرت سایبری ایران برای ایجاد یک هراس جهانی دارند که جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که در برهه‌های زمانی مختلف، از جمله در زمان فتنه 88 در معرض شدیدترین حملات سایبری قرار داشته است.

بدیهی است توان سایبری فرزندان این مرز و بوم بیش از چیزی است که دشمن بتواند به آن اشراف داشته باشد، اما آیا همه این اظهار نظرها ناشی از علم به توانایی‌های سایبری ایران است یا مقدمات یک جنگ روانی برای ایجاد یک هراس جهانی؟!

نظرات (۱)

  • رشید وبسايت

    سلام
    می دونم شما هم خوشحالید که مدیر وبلاگ بسیج عوض نشد
    خوبید شما؟
    چه خبر؟روز اول چه طور بود؟
    مطلب خوبی بود
    اما فک نمی کنم حقیقت داشته باشد...
    راستی چرا از ما یادی نمی کنید نکنه...
    در هر حال وب بسیج با تلاش شبانه روزی دوستان والطاف الاهی وکمک شما همواره کوشیده ودر راه خود ثابت قدم است.
    می خواستم بگم که این جناب مرادی انقدر کم صلیقه نبودند چرا...
    یکم همین طور که به مطالب اهمیت میدید به فضاسازی هم اهمیت بدید بخدا مدیوندا...
    منتظر نظرات زیباتون هستم
    ما که اومدیم ببینیم شما چه طور...
    راستی لینک شدیدا... برید کیف کنید
    یا علی

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۷:۵۵ ق.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان