نماز...

تبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها

نجات از شقاوت  
امام صادق علیه السلام مى فرماید:
اى اباهارون ! ما بچه هاى خود را همان طور که به نماز امر مى کنیم ، به تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز امر مى کنیم . تو نیز برآن مداومت کن ، زیرا بنده شقى (و بدبخت معنوى ) بدان پاى بند نمى شود.
106 - تسبیحات در قرآن 
امام صادق علیه السلام درباره آیه اذکروا الله ذکرا کثیرا مى فرماید:
من سبح تسبیح فاطمة علیهاالسلام ، فقد ذکر الله الذکر الکثیر.
کسى که تسبیح فاطمه زهرا علیهاالسلام را بگوید، خدا را به ذکر کثیر یاد کرده است (و به فرمان خداى متعال در این آیه شریفه عمل کرده است ).
107 - غافل شدن از تسبیح 
مردى خدمت امام صادق علیه السلام رفت . حضرت با او سخن گفت . آن مرد کلام حضرت را نشنید و از سنگینى گوشش به حضرت شکوه نمود. حضرت به او فرمود: چرا از تسبیح فاطمه علیهاالسلام غافلى !
آن مرد گفت : فدایت گردم تسبیح فاطمه چیست ؟
حضرت فرمود:
سى و چهار مرتبه الله اکبر و سى و سه مرتبه الحمدلله و سى و سه مرتبه سبحان الله مى گویى تا این که به صد برسد و کامل گردد.
آن مرد گوید: پس از مدت کوتاهى که به این تسبیحات مداومت کردم ، سنگینى گوشم برطرف شد.

110 - توصیه امام زمان به تسبیحات  
حضرت آیة الله مرعشى نجفى اعلى الله مقامه مى گوید:
در راه زیارت عسکریین علیهماالسلام (امام هادى و عسکرى ) و در جاده اى که به امامزاده سید محمد علیه السلام منتهى مى شود راه را گم کردم و در اثر شدت تشنگى و گرسنگى از زندگى مایوس شده ، به حالت بیهوشى روى زمین افتادم . ناگهان چشم بازکردم ، دیدم سرم در دامن شخص بزرگوارى است . آن شخص به من آب گوارایى داد که مانندش را درعمر خود نچشیده بودم . بعد از آن ، سفره اش را باز کرد، و در میان آن دو یا سه عدد قرض نان بود که از آن ها نیز خوردم . آن گاه به من فرمود: اى سید! قصد کجا را دارى ؟ گفتم : حرم مطهر سید محمد.
فرمود: این حرم سید محمد است .
نگاه کردم دیدم در زیر بقعه سید محمد قرار داریم ، در حالى که من در قادسیه گم شده بودم و مسافت زیادى بین آن جا و حرم امامزاده سید محمد وجود دارد.
در مدتى که با آن شخص بزرگوار بودم ، بهره هاى فراوانى نصیبم شد و مرا به انجام چندین عمل سفارش کرد؛ از جمله : تلاوت قرآن کریم ...و تسبیح فاطمه زهرا علیهاالسلام و...ولى به ذهنم خطور نکرد این آقا کیست ، مگر زمانى که از نظرم غایب شد.
111 - آثار تسبیحات  
رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند:
تعقیباتى هست که هر کس آن ها را بعد از تمامى نمازهاى واجب بگوید، ناکام و ناامید نشود؛ (و آن عبارت است از:) سى وسه مرتبه سبحان الله و سى و سه مرتبه الحمدلله و سى و چهار مرتبه الله اکبر.
112 - واجب شدن بهشت  
امام صادق علیه السلام مى فرماید:
هرکس تسبیح فاطمه علیهاالسلام را در نماز واجب و قبل از این که از حالت جلوس تشهد و سلام خارج شود به جا آورد، خدا بهشت را بر او واجب کند.

 


نظرات (۳)

  • سعید وبسايت

    دانلود کلیپ ستاره پوش با صدای سعید شهروز پخش شده از شبکه تهران

    دانلود از لینک زیر



    http://saeidshahrouzfans.blogfa.com/post/36

    لطفاً در نظر سنجی وبلاگ شرکت کنید

    تفدیم به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و همه ی عاشقان و منتظران

  • رشید وبسايت

    سلام
    خبر خوبی بهم دادی
    ایول
    با افتخار لینک شدید
    سلام علیکم

  • ج.د

    کلیپ صوتی تووووووووپی بود.
    از آیت الله مجتهدی هم بذارید لطفا.
    تشکر..

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

انجمن اسلامی دبیرستان پسرانه معارف شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • پست الکترونيک:
  • مدير سايت:
  • تاريخ امروز: پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ
  • قدرت گرفته از بلاگ بيان